16 آذر امسال پررنگ تر از هر سال و با برنامه ریزی از سوی هر دو طرف جنبش سبز و حکومت گذشت.
اتفاقاتی که در این مدت روی داد نشان می دهد که حکومت با برنامه ریزی های گسترده و نیروی پیاده نظامی و شبه نظامی و پشتیبانی دستگاه تبلیغاتی سعی در کوچک و بی اهمیت جلوه دادن اعتراض دانشجویان داشت تا حدی که در این راه مانند گذشته حتی به آبروی افراد نیز رحم نکرد و عکس های دانشجویی را با حجاب اسلامی بانوان -که در اتاقی گرفته شده بود!- منتشر کرد. در مقابل دانشجویان و اعضای جنبش سبز نیز با ابتکار عمل توانستند این ترفند حکومت را خنثی کنند و حتی قدمی نیز به پیش گذارند.
اتفاق دیگر در این ایام انتشار فیلم "پاره شدن عکس امام خمینی" توسط صدا و سیمای حکومتی بود که به دفعات و با تفاسیر گوناگون پخش شد و در پی آن اعلام تحصن حوزه های علمیه، که این خبر نیز بطور کامل و با بزرگنمایی پخش شد. در مجموع این برخورد حکومت و شیوه آرایش نیروها نشان از اجرای سناریویی از قبل طراحی شده علیه جنبش سبز می دهد.
همه می دانند که اهداف و شعار های جنبش سبز، خصوصا شعارهای

" رای ما یک کلام، نخست وزیر امام " یا " خمینی کجایی، موسوی تنها شده" و سابقه سران جنبش سبز -که از یاران امام خمینی بوده اند- در مقابل شعارهای طرفداران حکومت که هیچ اشاره ای به امام خمینی و پیشینه انقلاب ندارند و سابقه سران کودتایی حکومت -که گاها متضاد با افکار ایشان بوده اند- باور پذیری این حرکت را مشکل می سازد.
اصولا گردش های ناگهانی نیروهای حکومتی از مواضع خود همیشه نشانگر اجرای برنامه ای بوده است، که بدلیل ساختار سازمانی دستوری و بخشنامه ای حکومت، مدت زمان اجرای آن طولانی بوده و فاقد ابتکارات لازم است به همین دلیل بزودی ترفند بکار گرفته شده قبل از اجرا لو رفته و خنثی می شود!
در این برنامه جدید نیز احتمال دستگیر شدن سران جنبش سبز -مهندس میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی- مطرح شده است که با توجه به سوابق ایشان و سایر اعضای - حتی زندانی- جنبش سبز بعید است که بتوان به ایشان برچسب "توهین به امام خمینی" را چسباند.
سایت کلمه در بیانیه ای خواستار برخورد هوشیارانه مردم با این اتفاق است.
متن کامل بیانیه:

"در پی اجرای سناریوی از پیش طراحی‌شده حرمت‌شکنی از امام و نسبت دادن آن به دانشجویان از دیروز رسانه‌های رسمی تبلیغات حجیم و هدف‌داری را آغاز کرده‌اند که با توجه به اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد زمینه‌چینی برای برخی رفتارهای غیرمتعارف جدید باشد.

به کلیه حامیان جنبس سبز توصیه می‌شود در این زمینه کاملا هوشیار باشند و مرتبا خود را از آخرین تحولات مطلع نگهدارند."



به نظر می رسد این برخورد تبلیغاتی با توهین به عکس امام خمینی -به عنوان رهبر انقلاب- بسیار غیر طبیعی است زیرا پیش از این نیز شعار های بسیار تندی علیه آقای خامنه ای -به عنوان رهبر فعلی نظام- داده شده که فیلم های این اعتراضات و اهانت و آتش زدن عکس ایشان هیچگونه واکنش و بازتابی از صدا و سیما حکومتی و رسانه های دولتی نداشته و حتی نادیده گرفته شده است!
همینطور تا به حال هیچ یک از روحانیون حوزوی و ائمه جمعه (نمایندگان ایشان) نسبت به این اقدامات واکنش و تحصنی اعلام نکرده اند.
می توان گفت با نزدیک شدن به ایام محرم و آمادگی جنبش سبز جهت برگزاری تجمعات و مراسم های دینی حکومت نیز خود را برای برخورد گسترده تر با جنبش و حفظ خویش آماده می کند.

0 نظرات:

پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی