امروز از اولین اخبار زیر نویس شده شبکه پرس تی وی خبر بمبگذاری در تهران و ترور استاد دانشگاهی در تهران بود که شبکه های داخلی نیز به آن پرداختند.
تلویزیون حکومتی با شدت هرچه تمام تر و با پخش تصاویر وفیلم های صحنه حادثه و انتشار گزارش ترور و نسبت دادن آن به گروه های ناشناخته که البته در نهایت آنها به آمریکا و اسراییل می رسد! تلاش کرد تا فرد ترور شده را حامی ولایت، دانشمند هسته ای و این ترور را نشانه ای از پیشرفت های شگرف ایران در علم هسته ای بداند!
از دیگر سو جنبش سبز حمایت فرد ترور شده از میرحسین موسوی قبل از انتخابات و سبک و سیاق فکری وی را منتسب به خود می داند و بیان می کند که او دانشمند فیزیک بوده نه هسته ای.
عده ای دیگر هم کلا این قائله را دعوا بر سر لحاف ملا می دانند و می گویند که نه ولایی اش مهم است نه هسته ای، بلکه هدف، گرفتن زهره چشم از اساتید دانشگاه و کلا قشر روشنفکر است، با استناد کردن به نامه 88 تن از اساتید دانشگاه به رهبری.
البته دوستی هم از پرداختن به حواشی ماجرا و مسائل سیاسی انتقاد کرده و اصل کشته شدن افراد را یادآوری میکند.
جدای از این موارد به نظر می رسد که حادثه ترور برخلاف ادعای حکومت خیلی واضح نیست،
-اولین دلیل این مدعا همین که به سرعت انفجار، حکومت عامل قطعی آن را از رسانه اش تعیین می کند و عامل را گروهی می داند که از گروه بودن فقط یک اسم را یدک میکشد.(هویت در دست ساخت است!)
-دومین دلیل آنکه معمولا برخلاف اخبار خارجی ناخوشایند (مربوط به مسلمانان سایر کشورها) اینگونه اخبار منفی داخلی که ناشی از ضعف سیستم اطلاعاتی و امنیتی حکومت است بسیار دیر و یا هیچ وقت منتشر نمی شود- بسته به سطح مطلعین خبر-.
در حالت نرمال، سریع ترین خبر از رسانه داخلی بایستی ظهر یا بعد از ظهر و آن هم با شک و تردید بسیار باشد، مانند خبرهای بمب گذاری در اهواز یا شیراز (که اولین اخبار حادثه تروریستی شیراز، به عنوان حادثه در اثر بی احتیاطی ذخیره مواد منفجره جنگی عنوان شد! آنهم با تصاویر فردای حادثه)
-سوم اینکه در تصاویر منتشر شده از تلویزیون حکومتی، جمعیت زیادی مشاهده می شود و رفتگران در حال نظافت و پاکسازی محل حادثه بوده اند که با توجه به زمان وقوع انفجار قاعدتا بایستی محل، ممنوع الورود بوده و آثار جنایت بررسی شود نه پاک!
البته این احتمال نیز بعید نیست که سیستم های امنیتی از این حادثه از قبل خبر داشته اند که اطلاع داشتن لزوما به معنای دخالت در حادثه نیست.
-به عوامل دیگری نیز می توان اشاره کرد که حادثه تروریستی فوق را از حوادث دیگر مشابه جدا می کند اما هرچه باشد با گذر زمان حدس و گمان ها به واقعیت نزدیکتر می شود. خصوصا بعد از جهت گیری های رسمی افراد مختلف نسبت به این اتفاق.
خوشبختانه امروزه در عصر اطلاعات هیچ چیز از دید هیچ کس پنهان نمیماند و خورشید حقیقت درخشان تر از همیشه می تابد.
از اینجا به خانواده قربانی و دوستان ایشان تسلیت عرض می کنم.

2 نظرات:

دیروز که این اتفاق افتاد یه چیز عجیب که من شاهدش بودم این بود که توی شهر نزدیک مراکز دولتی سر هر 4راهی چندتا پلیس ایستاده بودن. چرا و به چه منظور رو نمی دونم اما اون موقع خیلی به نظرم مرتبط بااین ترور اومد.
از دید من که این ترور از طرف عوامل داخلی بوده.

۲۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۹:۰۶  

مشکل این جاست که اینقدر این "انقلاب-حکومت" یک شهر وچهل قلندر است. ولذا اطلاعات متناقض از یک فرد واحد که هیچ کس نمی تواند هیچ کدام از فرضیه های مطرح شده را ردیا تأیید کند. اگر ایشان آنطوری که دوستانش می گویتد فرد علمی برجسته ای بود وآن طور که حکومت می گوید وتکذیب می کند وبازهم می گوید؛ ایشان عضو مؤثری از پروژه های هسته ای ایران بود. احتمال دخالت موساد اسراییل احتمال قابل اعتنایی است. ومن بعید می دانم ترور ایشان ارتباطی با له یا علیه جنبش مردم داشته باشد. به خانواده اش وبدوستانش از صمیم قلب تسلیت می گویم. او هررنگی را دوست داشت مهم نیست مهم او وزندگی وعلمش بود که تاراج شد. جنبش مردم حتی از اطلاعات نود درصد تأیید شده هم نباید استفاده کند. بنای ما به راستی صددرصد است.یا...هو

۲۴ دی ۱۳۸۸ ساعت ۲:۱۴  

پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی