احتمالا در این مدت از مشکلات تصمیم گیری بین دو قوه مقننه و مجریه آگاه شده اید، خصوصا بعد از پایان تعطیلات سال جدید.

تصمیم اقتصادی که مجلس گرفته است و دولت حاضر به اجرای آن نیست و در عوض بر پیشنهاد خود همچنان پافشاری میکند.

اختلاف هم کلا بر سر 20 میلیارد دلار پول مردم(بخوانید لحاف ملا!) است که دولت می خواهد آن را بی حساب و نظارت از آن خود کند که مجلسیان جسارت خرج این تتمه حق ملت را ندارند و اجازه نمیدهند. البته با این استدلال که بتدریج ، اگر 20 میلیارد امسال که مجوز آن صادر شده از گلوی حکومت پایین رفت سال آینده همه 40 میلیارد دلار (20+20) را به حساب حکومت واریز می کنند.

به اعتقاد اینجانب کلا دعوا بر سر جسارت و عدم جسارت عده ای از حکما است وگرنه همه بر سر تصاحب لحاف ملا اتفاق نظر دارند. اولا که نیمی از آن کلا حلال شده و ثانیا مابقی دعوا بر سربقیه آن مربوط به امسال است یعنی 350 روز پیش رو بعد از آن نیز که باز هم اتفاق نظر وجود دارد.
البته گزینه دیگری هم می تواند وجود داشته باشد: آنکه همین 20 میلیارد فعلی را نیز حکومت نتواند هضم کند که اولا اشتهای دولت نشان داده که خیلی بعید است به پول حساسیت نشان بدهد،(به همین دلیل) ثانیا کسی به آن فکر نمیکند!
اما ظاهر ماجرا بسیار جذاب و اکشن است.(ما ایرانی ها هم که عاشق این هستیم دو نفر یا گروه با هم دعوا کنند و ما تماشا کنیم و اخیرا با موبایل فیلم بگیریم!)
در این مجموعه دعواها خیلی حوادث دیگر مثل تهدید کردن، پته یکدیگر را روی آب ریختن و .. هم اتفاق می افتد که پی گیری آنها نیز خالی از لطف نیست!(اخیرا مجلسی ها، فساد اقتصادی معاون اول آقای احمدی نژاد را افشا کرده اند.)
به احتمال زیاد نیز این موضوع بستری است برای طرح سایر مشکلات و تصویه حساب های گروهی و جناحی در حکومت.


به همین مناسبت و اظهار برادری این قوا:
روابط برادرانه!!!

از نیک آهنگ کوثر

پ.ن: مثالی در وبلاگ راز سربه مهر دیدم، گفتم ذکر آن خالی از لطف نیست:

اختلاف مجلس و دولت درباره روش اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها، عین اختلاف دو نفر است در ورودی یک غار مخوف و غریب؛ یکی می گوید همین الان با پای چپ وارد شویم؛ دیگری می گوید نه؛ ده دقیقه دیگه با پای راست!

0 نظرات:

پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی