در گزاره های خبری شبکه های خبری فارسی، خصوصا در رابطه با بیانیه اخیر میر حسین موسوی به مناسبت روز بسیج، دیده می شود که هیچ کدام اشاره ای به نیمه پایانی بیانیه و آن بخش از سخنان میر حسین نکردند که مربوط به یکپارچگی مردم ایران و استفاده حکومت از ترس در جهت سرکوب و همچنین استفاده خارجیان از آن و احتمال تجاوز نظامی به کشور بوده است.

و جالب تر از آن اینکه حتی BBC فارسی بیان کرد که -برخلاف نظر آقای موسوی- بسیج از ابتدای تشکیل با همین اهداف -سرکوبگرانه- زاده شده! و آقای موسوی - نسبت به ابتدای انقلاب- دیدگاهشان به بسیج عوض شده است!!

خب شاید انتظار اینکه سایر کشورهای و رسانه ای آنها بخواهند مانند خود ملت ایران از جنبش سبز دفاع کنند امر بیهوده ای باشد، اما باید در نظر گرفت که احتمال سو استفاده این رسانه ها و کشاندن جنبش به سمت منافع خاص کشورهایشان نیز کم نیست، خصوصا شبکه فارسی BBC که به نظر میرسد یکی از اهداف تاسیس آن همین انتخابات و مسائل بعد از آن بوده است.

تاریخ نیز نشان داده که در تمامی حوادث سیاسی ایران دولت های خارجی تماما موافق دیکتاتوری بوده اند و همیشه ملت ایران تلاش کرده از آزادی و حق بیان خود دفاع کند، حال در بین کشورهای استعماری آن زمان، تنها آمریکا به این دخالت خود اعتراف کرده که البته این موضوع به تغییرات در جهت گیری حکومت آمریکا نسبت اتفاقات در سایر نقاط دنیا باز می گردد.

اما هنوز کشورهایی مانند روس و انگلیس نه تنها اعترافی در مورد دخالت های خود نداشته اند بلکه اسناد اطلاعاتی چند دهه پیش خود را نیز منتشر نکرده اند.

خوشبختانه امروزه مردم بسیار با سعه صدر و با دیدی باز به پیگیری مسائل کشورشان می پردازند و مخالفان خارجی و داخلی خود را بهتر از گذشته شناخته اند.

امیدوارم که جنبش سبز بتواند همچنان عاقلانه یکپارچگی خود را حفظ کرده و هوشمندانه از این رسانه های خارجی در جهت منافع خود استفاده کند بدون آنکه در دام های تفرقه افکنانه آنها بیوفتد.

0 نظرات:

پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی