این تصویر از اون تصاویر است که علاوه بر به یادگار ماندن در اذهان، پیام های جالبی دارد که در نگاه اول بسیار کمیک و خنده دار به نظر میرسد.
نظر در مورد کشور های دیگر با کارشناسان سیاسی اون کشور ها، اما در مورد انقلاب مخملی ایران فکر کنم هر کس که آن را بخواند بسادگی متوجه تفاوت های بین واقعیت و تصورات طراح این بنر خواهد شد.
متاسفانه همیشه این تفاوت میان واقعیت های جاری و تصورات افراد یا گروه هاست که باعث اضمحلال آنان می شود.
بطور کلی، یکی از علل خنده دار شدن مطلبی، همین تضاد و تفاوت بین حقیقت و تصور است، بسیاری از لطیفه ها و مطایبه ها از همین تناقض ها سرچشمه می گیرند.
این کار در نوع خود بسیار بدیع و زیباست.

موارد نغز و خنده دار:

1 مرکز برنامه ریزی انقلاب مخملی : ستاد تبلیغاتی مهندس موسوی!! و کمیته صیانت از آرا!

2 رهبر انقلاب مخملی: مهندس میر حسین موسوی و اطرافیان!(آقای کروبی فراموش شده است!)

3 از همه جالب تر طرفداران انقلاب مخملی، دختران فیروزه ای هستند! (من که تا به حال از این دخترا ندیدم، هرکی دید عکسشو بگیره به ما هم نشون بده. ظاهرا چیزای جدید و جالبی هستن!! احتمالا ورژن دیگه ای از سبز متمایل به آبی هستن! یا شاید کلا موجودات فضایی هستن که شبیه دختران!)

4 شیوه های ابراز مخالفت: آشوب و ترور مردم! و عدم حضور رهبران انقلاب در نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب!!!! (آخر طنزه این قسمت آخرش!)

5 شعارهای مطرح شده اقلابیون مخملی: قانون گرایی!!! در خط بعدی راهکار مبارزه با انقلاب مخملی باز هم قانون گرایی و استفاده محکم از قانون مطرح شده!!! (یکی برای ما توضیح بده این قانون دقیقا چیه!؟)

6 نتیجه انقلاب مخملی: شکست انقلاب و تثبیت آرا مردم!!(البته نتیجه ی تا این لحظه منظور بوده! بازی هنوز در جریان است)

7 موارد اتهام به دولت: ناکارآمدی! دروغگویی! قانون گریزی! (نکته دیگه ای هم باقی مونده؟!)

8 عوامل داخلی: مجمع روحانیون مبارز، سازمان مجاهدین انقلاب (که از اسمش هم، هدفش مشخص است!)، جبهه مشارکت، حزب کارگزاران سازندگی!

9 همینطور از عوامل خارجی به رسانه های خبری اشاره شده! که خب طبیعتا در تضاد با شعار مطرح شده انقلابیون که دموکراسی و آزادی هست، معنا پیدا میکنه.

10 و جالب اینکه تهیه کننده خوش ذوق این بنر در معاونت عقیدتی سیاسی . . . . استخدام است!!

پیدا کردن بقیه لطایف و خوش ذوقی طراح با خودتون.

0 نظرات:

پیام جدیدتر پیام قدیمی تر صفحهٔ اصلی